News & Press

Pedagogias de la crueldad por Rita Segato con el trabajo de Ana Segovia (revista de la unam)

Llamo pedagogías de la crueldad a todos los actos y prácticas que enseñan, habitúan y programan a los sujetos a transmutar lo vivo y su vitalidad en cosas. En ese sentido, estas pedagogías enseñan algo que va mucho más allá del matar, enseñan a matar de una muerte desritualizada…

Una semana de arte x Local.mx: Un artista en una galería. Andrew Birk en Karen Huber (LOCAL.MX)

Escogimos estas exposiciones, algunas en jardines, algunas que se ven desde la calle, todas un poco satelitales a los eventos más obvios.

Ana Segovia’s La Faena | A Blood Rose for Him

The need of a funeral for machismo puts the certainty of the painting at play

10 Artists shaping future Mexico City Art Scene, Ana Segovia (Artsy)

Mexico City’s art system is growing and thriving. Although other art hubs around the country are gaining traction—such as Monterrey and Guadalajara—the capital is still the heart of contemporary art.

Mexico City Art Week: Day Two
What’s up in the capital’s best galleries within walking distance of each other in Roma Norte (BmoreArt)

We’re in Mexico City to report back from Latin America’s biggest week of art fairs and all the satellite exhibitions, performances, and parties that it entails.

Una casona se llena de mar, entrevista a Allan Villavicencio sobre los murales Transcapes (ONDA.MX)

I was running late; the traffic wasn’t moving. It had been a very bad idea to try to arrive by car, on a Saturday, to Mexico City’s Centro Histórico. The same traffic light was going from red to green continuously…

Must-See Art Guide: Mexico City (artnet)

In town for ZONAMACO? Here’s an easy guide to the museum and gallery shows you won’t want to miss.

Some aesthetic curiosities and adventures from the 2020 Material Art Fair (Public Parking)

In its seventh year, Mexico City’s Material Art Fair has certainly cemented itself as one of the premier global destinations for art. Focused, fresh, dynamic and unpretentious, the fair continues to draw some of the more important and critically curious works…

ROSETA, DE ANDRÉS FELIPE CASTAÑO

En el marco del Gallery Weekend, Galería Karen Huber presenta Roseta, de Andrés Felipe Castaño (Colombia, 1986), exposición que indaga sobre el original en la obra de arte y su reproducción masiva a través de distintos dispositivos…

Interview, Ana Segovia (BAZAAR)

COMENZÓ PINTANDO en blanco y negro, lo que me provocó sorpresa. “Sí, pintaba expresionismo abstracto”. Con seguridad hice una mueca de “¿qué está pasando?”. No conozco piezas de su etapa expresionista —quizá nunca lo haga—, pero no es necesario verla notar…

BeMoreArt, NAAFI

Artwork para la portada de álbum NAAFI / WRACK – Despertar 醒 (NAFFI’s Bandcamp)

Mother of Pearls, de Merike Estna, en galería Karen Huber

Mother of Pearls se presenta en la galería Karen Huber (Bucareli 120, col. Juárez) desde el 16 de mayo de este año, con la curaduría de Alberto Ríos de la Rosa. Se trata de la muestra individual más reciente de Merike Estna (Estonia, 1980) en México.

There is no need for hiding in the new era of queer painting.

Rather than treating gender or sexuality as suggestive subject matter, Ana Segovia, a young painter out of Mexico City, uses identifiers as a formal technique to work through what she calls “trappings.” Short haircuts, blue jeans, cowboy boots, etcetera.

In the Studio With Ana Segovia, Austin

Painter Ana Segovia has been in Austin the entire month of July participating in the Unlisted Projects Residency as hosted by the Museum of Human Achievement.